111: Höstblomster (238/366)

Många växter är vackra även på hösten och får fortfarande besök av insekter. Jag har sett fler fjärilar än vanligt i år och hoppas att det inte bara är tillfälligt. Kanske har mina ”uppfödningar” gett dem en liten kick i rätt riktning. Just på denna bild är det dock bara en fluga. 😉

IMG_9264

IMG_9259

12 tankar på “111: Höstblomster (238/366)

  1. Visst har det varit fler insekter överhuvudtaget i år? Det är i alla fall hur jag upplevt det. Hoppas, hoppas att trenden håller i sig i så fall, annars får jag satsa på att föda upp bin och fjärilar nästa år, istället för kycklingar 😉

    Väldigt höstlika och fina bilder! Hur kommer det sig egentligen, att det är sommar ena dagen och höst den andra..? Samma sak varje år, och lika överraskad blir man. Men jag tycker det är skönt, jag älskar hösten 🙂

    Gilla

    • Jag tror och hoppas också att det blir fler insekter, eftersom de är en viktig del i början på så mångas liv, både växter och djur. Kanske går att kombinera uppfödningen med kycklingar och insekter?! 🙂 Att hösten kommer från en dag till en annan tror jag aldrig jag vänjer mig vid, men jag håller med om att det är en vacker årstid. Jag kan inte säga vilken årstid jag gillar mest, för jag gillar dem alla. På hösten blir det mesta så lugnt (förutom på jobbet då) och man tänder brasor och ljus och myser på ett annat sätt än på sommaren. Love it! ❤ Sen är jag glad att julen kommer mitt i allt det mörka, för annars skulle vintern vara alldeles för lång här uppe. 😉

      Gillad av 1 person

  2. Hörde på radion att antalet praktfjärilar har ökat betydligt här i Norrbotten! Har själv bara sett en fladdra förbi här vid havet. Härliga höstblommor du fångat, fina färger och en underbar skärpa!

    Gilla

    • Tack snälla Lotta! Vad roligt om det ökar, då de nästan varit hotade att försvinna helt under en period. De är så vackra att se på och sen gör de ju lite nytta också. 🙂

      Gilla

Lämna en kommentar